ميراث آريا(chtn) - وي همچنين از ارائه لايحه ساماندهي تاکسي‌هاي پايتخت به معاونت ترافيک شهرداري تهران خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده تمامي مسافربرهاي ساماندهي شده مدل 72 به بالا که در طرح تغيير رنگ و پلاک و طرح‌هاي نقدي و نيمه‌نقدي براي تعويض خودروهاي خود شرکت نکرده‌اند، حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاري فرصت دارند، تا با مراجعه به شرکت‌هاي تحت پوشش تعيين تکليف شوند.
پيمان سنندجي افزود: هم‌اکنون حدود 92 هزار تاکسي در پايتخت کار جابجايي بيش از چهار ميليون مسافر را انجام مي‌دهند.
وي بخش عمده تاکسي‌هاي تهران را تاکسي‌هاي خطي با مبدا و مقصد مشخص دانست و گفت: از سوي ديگر بخشي از تاکسي‌ها فرودگاهي و ترمينالي، بخشي تلفني و بخشي گردشي هستند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران با اشاره به وجود 850 خط تاکسي در تهران تصريح کرد: بعد از تاکسي‌هاي خطي، تاکسي‌هاي گردشي بيشترين جابجايي مسافر را در پايتخت بر عهده دارند.
وي با تاکيد بر اين که هيچ راننده تاکسي گردشي دوست ندارد بي‌خودي در سطح شهر تردد کند، گفت: بايد ايستگاه‌هاي مشخص و رانندگان تاکسي گردشي در آنجا مستقر شوند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران با اشاره به وجود حدود 20 هزار تاکسي فرسوده در تهران گفت: بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده تمامي مسافربرهاي ساماندهي شده مدل 72 به بالا که در طرح تغيير رنگ و پلاک و طرح‌هاي نقدي و نيمه‌نقدي براي تعويض خودروهاي خود شرکت نکرده‌اند، حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاري فرصت دارند تا با مراجعه به شرکت‌هاي تحت پوشش تعيين تکليف شوند.
به گفته وي اين دسته از خودروها يا بايد تغيير رنگ و پلاک داده و تبديل به تاکسي شوند و يا آنکه به طور کلي از سيستم تاکسيراني خارج شوند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران تاکيد کرد: بديهي است پس از پايان اين مهلت اين دسته از خودروها اجازه جابجايي مسافر نخواهند داشت و کارت سوخت آنها ابطال مي‌شود.
وي با اشاره به اين که هم‌اکنون در حال شناسايي افراد دو شغله در ناوگان تاکسيراني هستيم، گفت: بخشي از اين افراد تعيين تکليف شده‌اند و به زودي وضعيت مابقي اين افراد مشخص خواهد شد .
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران با اشاره به اين که شکايت شرکت‌هاي خصوصي تاکسيراني رو به کاهش است و اين امر نشان مي‌دهد که اين شرکت‌ها به سمت قانونمند شدن پيش مي‌روند، گفت: آيين‌نامه‌ انضباطي براي شرکت‌هاي تاکسيراني وجود نداشته که هم اکنون اين آيين‌نامه‌ تدوين شده و شيوه تنبيه و تشويق رانندگان تاکسي، شرکت‌ها و آيين‌نامه‌ رفتاري رانندگان ، تعيين صلاحيت و رتبه بندي شرکت‌ها و ... مشخص شده است.
وي با اشاره به اين که مباحث مربوط به لباس و مبالغ دريافتي در لايحه ساماندهي تاکسي‌ها مشخص شده است، گفت: در تمام دنيا شرکت‌هاي حمل و نقلي وجود دارند که کار خدمات رساني را با ضابطه انجام مي‌دهند و به امورات مربوط به خطوط نظارت مي‌کنند.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران گفت: در لايحه پيشنهادي موضوعات نظارتي و اين که در چه خطوطي از GPS و در چه خطوطي از RFID بايد استفاده شود، مشخص شده است.
وي يکي از مسايل عمده در بحث تاکسي‌ها را موضوع سوخت آنها دانست و گفت: با کمک فرمانداري و ستاد حمل و نقل سوخت کشور پنج جايگاه اختصاصي به تاکسيراني تهران اختصاص يافت ، از سوي ديگر سه جايگاه ديگر در شهرداري به ما داده شد ، همچنين کارگاه‌ها نيز براي تبديل تاکسي‌هاي تک سوز به دوگانه سوز در اختيار ما قرار گرفت.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران از هماهنگي با شرکت «ايساکو» جهت ارائه خدمات پس از فروش به تاکسي‌هاي تهران در 11 مرکز جديد خبر داد و به ايسنا گفت: با اجراي اين طرح رانندگان تاکسي مي‌توانند به راحتي از خدمات پس از فروش استفاده کنند.
وي بخش عمده‌اي از مشکلات رانندگان تاکسي را بيمه آنها دانست و گفت: بخش عمده رانندگان تاکسي هم اکنون بالاي 50 سال سن دارند و با مشکل بيمه مواجهند که در اين خصوص جلساتي برگزار شده تا مشکل بيمه رانندگان تاکسي بالاي 50 سال سن مرتفع شود.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران از ارائه خدمات به تاکسي‌ها در مراکز تاکسيراني 22 گانه تهران خبر داد و گفت: از سوي ديگر بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده تمامي دفترخانه شهر تهران کار خدمات نقل و انتقال و خدمات خودرويي تاکسي‌ها را انجام مي‌دهد.
وي در عين حال از موافقت شهردار تهران براي اختصاص يک فرهنگسرا به خانواده تاکسيراني خبر داد و گفت: بدين ترتيب فرهنگسراي تاکسي در تهران ايجاد مي‌شود که کارهاي فرهنگي تاکسيراني از طريق آن پيگيري خواهد شد.
مديرعامل سازمان تاکسيراني تهران در پاسخ به سوالي در خصوص اين که نحوه توزيع سهام عدالت براي رانندگان تاکسي چگونه است، گفت: در شهر تهران از بابت توزيع سهام عدالت به رانندگان تاکسي مبالغي دريافت نمي‌شود.
وي در خصوص تاکسي‌هاي فرسوده نيز گفت: تاکنون حدود 9 هزار تاکسي فرسوده از رده خارج شده است که تا پايان سال اين رقم به حدود 10 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد و تا پايان آذر 89 موضوع تاکسي‌هاي فرسوده در تهران به طور کلي مرتفع مي‌شود.
100


انتهای پیام/

کد خبر 1388112711